Het parkeerbeleid anno 21ste eeuw.

25 mei 2016 door Stéphane Jacobs

Je beseft het vaak niet, maar parkeren is een noodzakelijk onderdeel in het mobiliteitsvraagstuk. Zeker in de 21ste eeuw. Zo kun je het parkeerbeleid van de 21ste eeuw beschouwen als 'maatwerk met basisprincipes'. Enkele hiervan zijn:

  • - de juiste auto op de juiste plaats;
  • - publieke ruimte is schaars en kostbaar;
  • - optimale benutting van parkeerruimte.

Ontdek verder in deze blog hoe het parkeerbeleid er tegenwoordig uitziet.

Meer lezen

Opiniestuk: naar een nieuwe visie inzake parkeren

18 mei 2016 door Stéphane Jacobs

Weinig aspecten in stedelijk en gemeentelijk mobiliteitsbeleid roepen zoveel discussie en controverse op als parkeren. Bij parkeren zijn dan ook vaak verschillende en soms tegenstrijdige belangen in het geding en lokale bestuurders moeten zoeken naar een dikwijls moeilijk evenwicht tussen de wensen van de inwoners, de bezoekers, de handelaars, ….

Meer lezen

De vele voordelen van mobiel parkeren in jouw stad

10 mei 2016 door Stéphane Jacobs

Kijk eens om je heen. Zie je ook dat technologie alomtegenwoordig is? Hoeveel kritiek er soms op is, technologie versoepelt talloze taken in ons dagelijks leven waaronder parkeren. Dankzij technologie kunnen je inwoners via sms of een app parkeren. Zo hoeven ze geen kleingeld op zak te hebben. Dit is slechts één van de zovele voordelen van mobiel parkeren. Scroll even verder en ontdek de anderen. 

Meer lezen

Parkeren in mijn stad: hoe kan het eenvoudiger voor mijn inwoners en bezoekers?

31 maart 2016 door Stéphane Jacobs

Parkeren. Een kwestie van evenwicht tussen wensen van bewoners, bezoekers, handelaars en het stadsbeleid. Het succes van mobiel parkeren, vandaag actief in 27 Belgische steden en gemeenten, zal in de toekomst de parkeerautomaat stilaan doen vergeten. Ontdek wat een samenwerking met 4411 voor jouw stad of gemeente zou betekenen.

Meer lezen

Proximus, Mobile-For, Be-Mobile en Flow starten uniek Smart Mobility-bedrijf.

21 maart 2016 door Stéphane Jacobs

•Be-Mobile, Flow en Mobile-For, een dochterbedrijf van Proximus, zijn samengevoegd tot een nieuw bedrijf.

• Het bedrijf zal diensten aanbieden als mobiliteitsmonitoring, dynamische verkeersbegeleiding, elektronische tolheffing en betalende parkeerdiensten om de bereikbaarheid van steden te verhogen en verkeerstromen te beheren en te optimaliseren.

• De ambitie is om een sterke nationale en internationale speler te worden en om fundamenteel bij te dragen tot een duurzame mobiliteit.

Meer lezen

Benieuwd of je je moet inschrijven om mobiel te parkeren met 4411?

7 maart 2016 door Stéphane Jacobs


We krijgen steeds de vraag: “Ik zit bij provider X, wat moet ik doen om mobiel te parkeren met 4411?”. Wel, er is geen uitsluitend antwoord, want dat verschilt van Proximus tot Base. Om voor eens en altijd antwoord te bieden op deze vraag, sommen we op hoe je mobiel kunt parkeren met 4411 per provider. Opgelet: gebruikers van een herlaadkaart dienen zich, ongeacht hun mobiele operator, in te schrijven voor het Premium of Pro-pakket.

Meer lezen

Mobiel parkeren nu ook mogelijk in Tervuren

29 februari 2016 door Stéphane Jacobs


Mobiel parkeren in België wordt populairder met de dag. Meer en meer steden en gemeenten voelen de behoefte om parkeren eenvoudiger te maken voor hun inwoners en bezoekers. Na Aarschot en Willebroek besloot ook Tervuren om met ons in zee te gaan. Maak kennis met onze nieuwe stad!

Meer lezen

Hoe gebeurt de controle op mobiel parkeren?

5 februari 2016 door Stéphane Jacobs


Mobiel parkeren is echt heel eenvoudig, maar stel jij je net als duizenden anderen de vraag: ‘Hoe weten parkeertoezichters dat gebruikers mobiel hebben betaald’? Lees dan vooral verder, waar we voor een en voor altijd komaf maken met deze vraag én de voordelen voor jou als stad en gemeente opsommen.

Meer lezen

Split bill: dé oplossing voor het beheren van onkostennota’s voor betalend parkeren

19 januari 2016 door Stéphane Jacobs


De controle behouden op het betalend parkeren van jouw werknemers? We weten hoe lastig dat is. Het nakijken en foutloos uittellen van hun onkostennota’s voor betalend parkeren is een quasi onmogelijke activiteit. Tot vandaag. Want 4411 maakt komaf met deze tijdrovende bezigheid. We ontwikkelden een doelgerichte controle-oplossing om deze onkostennota’s efficiënter te beheren. Maak kennis met ons split bill-principe!

Meer lezen

Demo smart parking management op het Autosalon.

14 januari 2016 door Stéphane Jacobs

Hoewel het Autosalon de deuren voor het publiek pas donderdag opent, staat 4411 tijdens de persdagen al op het salon. Het team van 4411 zal er ‘smart parking management’ aan de verzamelde pers demonstreren. Maakte jij al kennis met dit fenomeen?

Meer lezen